"Kleine waarheden kunnen we begrijpen, grote voelen we slechts aan" (Oscar van der Hallen)
en zo voel ik het!
Adelheid


14.1.09

Mens zijn in de westerse wereld, de stuwing, het vastklampen, het loslaten, het opnieuw zoeken, niet wetende naar wat



Ik sprokkel woorden
vol wijsheid in boeken, soms -
en vergeet ze weer

Ik zoek wijsheid
in woorden van mensen, soms -
en vergeet het weer

Ik zoek de natuur
voor rust en helderheid -
en zie beweging

Ik zoek zoek opnieuw
in veranderend leven -
blijvende wijsheid


14 opmerkingen:

Anoniem zei

mooie woorden!!

Anoniem zei

Ik zit en zwijg ;-)

(Voorlopig, haha, beetje te moe voor nog veel meer)

Anoniem zei

vergeten dat men vergeten is waar men het vergeten is.

Anoniem zei

Knap...ook je nieuwe lay-out is zeer geslaagd!

Anoniem zei

het hele leven is zoeken en opslaan en vergeten:-)

en weer gaan zoeken nieuwe wegen inslaan :-)
het leven is een herhaling van a tot z

xxx
klaproos

Anoniem zei

je nieuwe layout oogt erg fris:-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik dacht ff op het verkeerde log te zijn beland?? :-))

het ziet er hier heel nieuw en vrolijk uit, adelheid!
mijn goedkeuring heb je!

ook over je gedicht vol wijsheid!

erg mooi!

Anoniem zei

Mooie(re) layout Adelheid. Het hele menselijk leven is geen snoer dat, eenmaal geregen en ons behaagt, ook blijft zoals het is.

Anoniem zei

En ik zit weer en zwijg , maar eerst zeggen dat ik je foto hierboven echt héél héél mooi vind.
Heb je er ook één zonder mensen ?
(Vandaag even een gevoel van 'graag zonder' enkel mezelf)
Die vorm van die boom zo mooi en die kleuren...

adelheid zei

Hip hip hoera voor de "Minima stretch"-layout ontworpen door Douglas Bowman! Oogt ruim hé, ik kan beter ademen :-)

@Lut, deze plek op de oude spoorwegberm in de Bourgoyen in Gent heb ik toen niet zonder mensen gefotografeerd.

Anoniem zei

Soms is het gemakkelijker om te vergeten...

Anoniem zei

Ik hou van je haiku's, maar dit langer gedicht vind ik ook prachtig.

Anoniem zei

Wat mooi geschreven!
Ik merk ook hoe goed het doet om in de natuur te zijn, alles wordt helderder, ook door de beweging van wandelen/fietsen..

seven7maryan7seven.web-log.nl

Anoniem zei

Misschien is de eeuwige zoektocht wel wijsheid. O en ik lees je nieuwe lay out.....

schande was me nog niet opgevallen. Ik kom ook nog niet zo lang over de vloer. Ziet er prachtig uit echt!